Enquete vervoer 2025
In 2025 hebben we een enquête gehouden onder de passagiers van zowel het particulier vervoer, met eigen auto, en het vervoer met onze bussen. De deelnemers zijn overwegend zeer tevreden over het vervoer van Welzijn Bloemendaal.
De chauffeurs worden gewaardeerd om hun vriendelijkheid en punctualiteit. Slechts een klein aantal deelnemers heeft negatieve ervaringen gedeeld. Die gaan dan met name over wachttijd of een terugrit die, helaas, te lang duurde. Ruim de helft van de buspassagiers gaf de chauffeur een waardering van een 9 of 10. Hieronder enkele cijfers inzake het vervoer per bus.
Doel van vervoer
- 58,82% gebruikte het vervoer voor een medische afspraak.
- 41,18% voor andere doeleinden.
Afspraak maken
- 94,12% vond het eenvoudig om een afspraak te maken.
- 5,88% had moeite, bijvoorbeeld door administratieve fouten zoals “verkeerde lijst”.
Stiptheid
- 97,06% gaf aan dat de chauffeur op tijd was.
- 100% kwam op tijd op hun bestemming.
Gebruik van het vervoer
- 58,82% gebruikt het vervoer vaak (1-2 keer per week).
- 32,35% gebruikt het regelmatig (1-2 keer per maand).
- 8,82% gebruikt het minimaal (paar keer per jaar).
Cijfer voor de chauffeur
- De chauffeurs kregen hoge waarderingen:
- 32,35% gaf een 9
- 20,59% gaf een 10
- Positieve opmerkingen over vriendelijkheid en behulpzaamheid.
- Eén negatieve ervaring: terugreis liep mis, met lange wachttijd.
Cijfer voor de vervoersdienst in het algemeen
- De vervoersdienst scoort ook hoog:
- 41,94% gaf een 9
- 38,71% gaf een 8
- 12,90% gaf een 10
Ook de passagiers van het vervoer per particuliere auto zijn zeer tevreden over deze dienst van Welzijn Bloemendaal. Zowel de chauffeurs als de algemene organisatie worden hoog gewaardeerd. Er zijn vrijwel geen klachten over punctualiteit of bereikbaarheid. In vergelijking met de het busvervoer is dit ook wel te verklaren. Bij het busvervoer worden meerdere mensen opgehaald en als het bij de eerste uitloopt, bijvoorbeeld omdat de passagier nog niet gereed is, dan hebben de andere passagiers daar last van. Over het algemeen is hier wel begrip voor. Wat verder opvalt is dat ook hier het aantal ‘vast klanten’ hoog is. Bijna de helft maakt wekelijks van het vervoer gebruik en de waardering van de chauffeurs was nog groter dan bij het busvervoer. Hieronder nog een aantal cijfers.
Doel van vervoer
- 60,47% gebruikte het vervoer voor een medische afspraak.
- 39,53% voor andere doeleinden.
Afspraak maken
- 93,02% vond het eenvoudig om een afspraak te maken.
- 6,98% ervaarde problemen, zoals:
- E-mails werden niet gelezen.
- Afspraken moesten ver van tevoren gemaakt worden.
Stiptheid
- 97,67% gaf aan dat de chauffeur op tijd was.
- Eveneens 97,67% kwam op tijd op de bestemming.
- Slechts één deelnemer gaf aan 5 à 10 minuten te laat te zijn.
Gebruik van het vervoer
- 46,51% gebruikt het vervoer vaak (1-2 keer per week).
- 30,23% gebruikt het regelmatig (1-2 keer per maand).
- 23,26% gebruikt het minimaal (een paar keer per jaar).
Cijfer voor de chauffeur
- 39,53% gaf een 9
- 39,53% gaf een 10
- 18,60% gaf een 8
- Er zijn geen lage cijfers gegeven.
- Toelichting: “Heel goed.”
Cijfer voor de vervoersdienst in het algemeen
- 39,02% gaf een 9
- 39,02% gaf een 8
- 12,20% gaf een 10
- Slechts één deelnemer gaf een 5, verder louter positieve beoordelingen.